MijnSaxenburgh
-
- Meer...
- Veelgestelde vragen
- Links
Welkom bij MijnSaxenburgh
Als patiënt van Saxenburgh heeft u toegang tot MijnSaxenburgh, uw persoonlijke digitale portaal. In MijnSaxenburgh kunt u uw persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen, vragenlijsten invullen, afspraken bekijken en uitslagen van onderzoeken zien.
Voor MijnSaxenburgh heeft u DigiD nodig. DigiD staat voor 'digitale identiteit' en is bedoeld om op internet uw identiteit vast te stellen. Met uw DigiD krijgt u toegang tot uw dossier.
Hoe logt u in?
Uw gegevens veilig beschikbaar stellen staat voorop. Daarom werkt MijnSaxenburgh met DigiD en een extra controle (app of sms).
Makkelijk inloggen met de DigiD app
Klik op de bovenstaande link naar MijnSaxenburgh, u komt nu op een pagina met het DigiD-inlogscherm. Klik op inloggen. U kunt kiezen om in te loggen met de DigiD app of met een controle met SMS.
Heeft u een smartphone, dan is inloggen met de DigiD app het makkelijkst. Kies dan voor inloggen met de DigiD app. Volg de stappen van de app en het inlogscherm te volgen om veilig in te loggen op MijnSaxenburgh.
Als u nog niet eerder met de DigiD app heeft gewerkt, moet u deze eerst downloaden op uw smartphone en daarna activeren. De eerste keer vraagt de app om een controle met uw identiteitsbewijs. Als de activatie klaar is, kunt u hierna gemakkelijk met de app inloggen op MijnSaxenburgh.
Inloggen met SMS controle
Heeft u geen smartphone of wilt u niet met de app werken? Dan kunt u ook inloggen met sms-controle.
Heeft u eerder met sms-controle voor DigiD heeft gewerkt? Dan hoeft u hier alleen uw DigiD gebruikersnaam en DigiD wachtwoord in te voeren en de stappen te volgen.
Logt u voor de eerste keer met de extra beveiliging in, dan moet u eerst een activatiecode aanvragen via DigiD. U ontvangt deze code binnen drie werkdagen, daarna kunt u de extra beveiliging activeren en veilig inloggen op MijnSaxenburgh.
Wat staat er in MijnSaxenburgh?
In MijnSaxenburgh zijn gegevens uit uw medische dossier terug te vinden. Denk hierbij aan:
- Patiëntengegevens (NAW, verzekering, huisarts, et cetera)
- Afspraken, opnames en operaties
- Alle uitslagen (KCL, microbiologie, pathologie, radiologie, ECG, et cetera)
- Alle metingen (gewicht, lengte, bloeddruk et cetera)
- Specialistenbrieven
- Wilsverklaringen
- Gebruik van alcohol, drugs en tabak
- Medicatie en allergieën
- Diagnoses en complicaties
- Implantaten
TIP: gebruik de zoekfunctie via het icoon van een vergrootglas rechts bovenin het scherm (na inloggen in MijnSaxenburgh).

Zo ziet MijnSaxenburgh eruit als u inlogt

Toestemming delen van medische gegevens
Uw behandelend arts en andere zorgverleners houden nauwkeurig uw behandeling bij in uw (digitale) dossier. Ziekte, een blessure of een ongeval; het komt soms onverwacht. Daardoor kunt u terecht komen bij een ander ziekenhuis of arts. Het is belangrijk dat deze zorgverleners beschikken over uw actuele medische gegevens die bij Saxenburgh bekend zijn. Zo krijgen zij snel een goed beeld van uw gezondheidssituatie.
Medische gegevens worden steeds vaker digitaal (elektronisch) uitgewisseld. Ook Saxenburgh is aangesloten op een systeem om gegevens digitaal uit te kunnen wisselen met zorgverleners in andere ziekenhuizen. Het digitaal uitwisselen van gegevens uit het medisch dossier met zorgverleners in een ander ziekenhuis gebeurt altijd via goed beveiligde netwerken.
Hoe worden mijn gegevens gedeeld?
Er zijn al meerdere ziekenhuizen die gebruik maken van een elektronisch uitwisselingssysteem om medische informatie beveiligd te delen. Een behandelaar die in een ziekenhuis werkt waar zo een uitwisselingssysteem aanwezig is, kan via een beveiligde verbinding informatie opvragen bij Saxenburgh wanneer u hier onder behandeling bent of bent geweest. Zij halen dan informatie op die bij Saxenburgh beschikbaar is. Dat kan echter niet zomaar. U moet daar eerst toestemming voor hebben gegeven.
Wat gebeurt er als u toestemming geeft?
Saxenburgh Medisch Centrum legt uw toestemming digitaal vast in uw dossier. Het is belangrijk dat u uw keuze vastlegt. Als u geen toestemming heeft gegeven voor het delen van medische informatie, kunnen andere zorgverleners uw gegevens niet inzien, ook niet in noodsituaties.
Registreer uw keuze! Hoe geeft u toestemming?
U kunt uw toestemming digitaal vastleggen via het patiëntenportaal MijnSaxenburgh. Uw toestemming wordt vastgelegd in uw elektronische patiëntendossier van Saxenburgh. Voor kinderen tot 12 jaar kunt u als ouder of voogd toestemming geven via het patiëntenportaal MijnSaxenburgh als u voor uw kind gemachtigd bent. Voor kinderen van 12 tot 16 jaar geldt dat zowel een ouder of voogd als het kind toestemming moet geven.
U kunt uw toestemming altijd weer wijzigen / intrekken
U kunt uw gegeven toestemming altijd weer wijzigen. Dit doet u door op uw toestemming te klikken via het patiëntenportaal MijnSaxenburgh. Uw keuze wordt per direct gewijzigd in uw elektronisch patiëntendossier.
Zorgplatform
Voor het uitwisselen van informatie uit het medisch dossier maakt Saxenburgh gebruik van een regionaal uitwisselingssysteem voor ziekenhuizen. Dat systeem heet Zorgplatform. Saxenburgh is verantwoordelijk voor het veilig delen van uw medische gegevens via het Zorgplatform. Alleen een zorgverlener die u behandelt, mag informatie opvragen en Saxenburgh deelt die informatie alleen wanneer u daarvoor toestemming heeft gegeven.
Als u uw toestemming hier vastlegt, geeft u aan Saxenburgh toestemming om uw medische gegevens die vastliggen bij Saxenburgh Medisch Centrum te delen met andere specialistische instellingen. Als u onder behandeling bent bij andere ziekenhuizen dan dient u ook daar uw toestemming te geven voor uitwisseling via Zorgplatform. Alleen dan kan uw specialist in het Saxenburgh Medisch Centrum over uw medische gegevens bij andere zorgverleners beschikken.
Vragen?
Heeft u vragen over uw dossier of uw privacy? U kunt zich met vragen of klachten altijd richten tot degene die daar volgens u verantwoordelijk voor is. Dat is in eerste instantie vaak uw behandelaar. Daarnaast is het mogelijk om vragen te stellen aan de Functionaris gegevensbescherming die bereikbaar is via het algemene telefoonnummer 0523-276000 of via fg@sxb.nl.
Medisch dossier opvragen of iemand machtigen
Via onderstaande formulieren kunt u uw medische dossier opvragen of een machtiging indienen/intrekken zodat iemand anders uw dossier kan inzien. Deze kunt u uitprinten en invullen. Saxenburgh heeft een handtekening van u nodig op dit formulier en een identiteitsbewijs.
Kijk voor het veilig versturen van uw identiteitsbewijs op deze link van de Rijksoverheid.
Rechten en plichten
Als patiënt van het Saxenburgh Medisch Centrum heeft u een aantal rechten en plichten. Deze rechten en plichten zijn wettelijk geregeld, in de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO). Hieronder vindt u informatie over een aantal van deze rechten en plichten.
Veelgestelde vragen
Worden uitslagen in MijnSaxenburgh vertraagd weergegeven of in realtime?
Alle uitslagen en brieven worden realtime weergegeven. Er kunnen uitslagen bij staan die uw zorgverlener nog niet met u heeft besproken. Dit kan soms moeilijk zijn. Wilt u de uitslagen liever horen van uw zorgverlener? Wacht dan tot uw volgende afspraak, uw zorgverlener vertelt u dan meer over de betekenis van de uitslag. Maakt u zich zorgen over uw uitslag? Neem dan contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent.
Waar kan ik vragen stellen over MijnSaxenburgh?
Neem gerust contact op met uw polikliniek waar u wordt behandeld of neem uw vragen mee naar het eerstvolgende spreekuur. De poliklinieken zijn te bereiken via ons algemene nummer: 0523 276000.