Naar hoofdinhoud

Ouderenzorg

Wat doet Zorgcontact?

De juiste zorg regelen voor uzelf, uw partner of familielid is niet altijd makkelijk. De zorg moet aansluiten bij uw wensen en bij de indicatie die u heeft gekregen. Wij hebben verschillende woonvormen met een eigen sfeer en karakter. Onze cliëntadviseurs kijken samen met u, hoe en waar u de zorg kunt krijgen die u nodig heeft.

Hoe ondersteunen wij?

Het team van Zorgcontact bestaat uit cliëntadviseurs, transferverpleegkundigen en een woonconsulent.

De cliëntadviseurs helpen u in het hele proces. Van aanmelding tot de dag dat u bij één van onze locaties gaat wonen. Zij informeren u over de verschillende locaties en helpen om de juiste keuze te maken. Ook kunt u bij hen terecht voor het aanvragen van een rondleiding of voor meer informatie over de indicatie die u nodig heeft om bij ons te kunnen wonen.

Onze transferverpleegkundigen regelen de nazorg na een ziekenhuisopname. Zij werken samen met de wijkverpleegkundigen van het Zorgloket. Het Zorgloket is opgericht in samenwerking met de thuiszorgaanbieders uit de regio. Elke werkdag is er een wijkverpleegkundige van een thuiszorgorganisatie aanwezig om de nodige thuiszorg te regelen.

Onze woonconsulent regelt de inschrijving, wachtlijstbeheer en het toewijzen van aanleunwoningen rondom onze locaties. Voor een aanleunwoning is geen indicatie nodig.

Wonen in één van onze locaties – hoe gaat het in z’n werk?

De cliëntadviseur van Saxenburgh is uw vaste aanspreekpunt rondom wonen.

Indicatie

Om te kunnen wonen in een ouderenzorglocatie is een indicatie voor langdurige zorg vanuit de Wet Langdurige Zorg (WLZ) nodig. Deze indicatie wordt gesteld door het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ).

Heeft u een passende indicatie? Dan wordt u op de wachtlijst van de locatie van uw voorkeur geplaatst.

Plek beschikbaar, en dan...

Wanneer er een plek voor u beschikbaar is, neemt onze cliëntadviseur contact met u op. Samen kunt u een afspraak maken voor een rondleiding.

We vinden het belangrijk dat u passende zorg ontvangt. Daarom heeft de cliëntadviseur, voordat u bij ons komt wonen, contact met de arts en de woonlocatie. Samen beoordelen zij of u op deze locatie op de juiste plek bent.

U komt bij ons wonen

Samen met de cliëntadviseur spreekt u af wanneer u kunt starten met het inrichten van het appartement. Ook spreekt u af wanneer u daadwerkelijk in het appartement komt wonen. Op deze datum vindt ook het opnamegesprek plaats.

Diensten, kosten en vergoedingen

Meer informatie over onze verschillende diensten, vergoedingen en kosten zijn terug te vinden bij diensten ouderenzorg.

Heeft u een indicatie Wet Langdurige Zorg? Dan betaalt u een eigen bijdrage aan het Centraal Administratief kantoor (CAK). Op de website van het CAK, kunt u met de rekenhulp bekijken wat dit voor uw situatie betekent.

Wachtlijsten ouderenzorg

In de tabel hieronder ziet u het aantal mensen dat wacht op een plek in onze woonzorglocaties.

Bijgewerkte stand wachtlijst ouderenzorg | 23-04-2024

Locatie
Aleida Kramer

2

Clara Feyoena Heem somatiek

10

Clara Feyoena Heem psychogeriatrie

10

Schoutenhof

7

Meander

8

De Bekke

3

Overlaat

2

Oostloorn somatiek13
Oostloorn psychogeriatrie

15

Oldenhaghen

13

't Vlierhuis

10

Nijenhaghen

9

Welgelegen somatiek

7

Welgelegen psychogeriatrie

6


Deze lijst is een momentopname en kan dagelijks wijzigen. Heeft u vragen hierover? Neem dan contact met ons op. Dit kan via telefoonnummer 0523-27 6670.

Bereikbaarheid Zorgcontact

Onze cliëntadviseurs van Zorgcontact staan u graag te woord.

We zijn telefonisch bereikbaar op elke werkdag van 8.30-16.00 uur via 0523-276670. Natuurlijk kunt u ons ook mailen via zorgcontact@sxb.nl.

Lees meer: Dagbesteding