- Ouderenzorg
-
- Meer...
- Nieuws en verhalen
Wat doet Zorgcontact?
De juiste zorg regelen voor uzelf, uw partner of familielid is niet eenvoudig. De zorg moet aansluiten bij uw wensen en bij de indicatie die u heeft gekregen. Wij hebben verschillende woonvormen met een eigen sfeer en karakter. Onze cliëntadviseurs helpen graag om samen met u te kijken hoe u de zorg kunt krijgen die u nodig heeft.
Hoe ondersteunen wij?
Het team van Zorgcontact bestaat uit cliëntadviseurs, transferverpleegkundigen en een woonconsulent.
De cliëntadviseurs ondersteunen u in het proces van aanmelding tot aan de dag van wonen bij één van onze locaties. Zij kunnen u informeren over de verschillende locaties en u helpen om de juiste keuze te maken. U kunt ook bij hen terecht voor het aanvragen van een rondleiding of voor meer informatie over de indicatie die u nodig heeft om bij ons te kunnen gaan wonen.
Onze transferverpleegkundigen regelen de nazorg na een ziekenhuisopname. Zij werken samen met de wijkverpleegkundigen van het Zorgloket. Het Zorgloket is opgericht in samenwerking met de thuiszorgaanbieders uit de regio, elke werkdag is er een wijkverpleegkundige van een thuiszorgorganisatie aanwezig om de benodigde thuiszorg te regelen.
De inschrijving, wachtlijstbeheer en het toewijzen van aanleunwoningen rondom onze locaties, wordt geregeld door onze woonconsulent. Voor een aanleunwoning is geen indicatie nodig.
Wonen in één van onze locaties – hoe gaat het in z’n werk?
De cliëntadviseur van Saxenburgh is uw vaste aanspreekpunt rondom wonen.
Indicatie
Om te kunnen wonen in een ouderenzorglocatie is een indicatie voor langdurige zorg vanuit de Wet Langdurige Zorg (WLZ) nodig. Deze indicatie wordt gesteld door het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ).
Heeft u een passende indicatie? Dan wordt u op de wachtlijst van de locatie van voorkeur geplaatst.
Plek beschikbaar – en dan
Wanneer er een plek voor u beschikbaar is, neemt onze cliëntadviseur contact met u op. Samen kunt u een afspraak maken voor een rondleiding.
We vinden het belangrijk dat u passende zorg ontvangt. Daarom heeft de cliëntadviseur, voordat u bij ons komt wonen, contact met de arts en de woonlocatie. Samen beoordelen zij of u op deze locatie op de juiste plek bent.
U komt bij ons wonen
Samen met de cliëntadviseur spreekt u af wanneer u kunt starten met het inrichten van het appartement. Ook spreekt u af wanneer u daadwerkelijk in het appartement komt wonen. Op deze datum vindt ook het opnamegesprek plaats.
Diensten, kosten en vergoedingen

Meer informatie over onze verschillende diensten, vergoedingen en kosten zijn terug te vinden bij ‘diensten ouderenzorg’.
Heeft u een indicatie Wet Langdurige Zorg? Dan betaalt u een eigen bijdrage aan het Centraal Administratief kantoor (CAK)
Op de website van het CAK, kunt u met de rekenhulp bekijken wat dit voor uw situatie betekent.
Wachttijden
De meest recente wachttijden voor onze woonzorglocaties zijn hieronder te bekijken.
Actuele stand wachtlijst Ouderenzorg | 28-03-2023
Locatie | |
Aleida Kramer | 2 |
Clara Feyoena Heem somatiek | 4 |
Clara Feyoena Heem psychogeriatrie | 3 |
Schoutenhof | 6 |
Meander | 8 |
De Bekke | 6 |
Overlaat | 6 |
Oostloorn somatiek | 10 |
Oostloorn psychogeriatrie | 13 |
Oldenhaghen | 16 |
't Vlierhuis | 6 |
Nijenhaghen | 7 |
Welgelegen somatiek | 10 |
Welgelegen psychogeriatrie | 9 |
Deze lijst is een momentopname en kan dagelijks wijzigen. Heeft u vragen hierover? Neem dan contact met ons op. Dit kan via telefoonnummer 0523-276670.
Bereikbaarheid Zorgcontact
Onze cliëntadviseurs van Zorgcontact staan u graag te woord.
We zijn telefonisch bereikbaar op elke werkdag van 8.30-16.00 uur via 0523-276670. Uiteraard kunt u ons ook mailen via zorgcontact@sxb.nl.